16 July 2014

Verjaardagstaarten 2014

Op maandag 14 juli ben ik 21 jaar geworden en zondag vierde ik  mijn verjaardag voor familie en kennissen. Het leukste van de voorbereidingen vind ik altijd de taarten bakken. Zaterdag heb ik de hele middag in de keuken gestaan om drie taarten te bakken. Ze waren echt onwijs lekker en vielen goed in de smaak. Wellicht volgen er recepten, want deze taarten wil ik jullie niet onthouden!

 Aardbeienkwarkcake met citroenglazuur
Deze cake was echt onwijs lekker, ik heb ze in vierkante stukken gesneden en voor de liefhebbers heb ik er nog wat slagroom op gedaan. Het glazuur was fris en zoet door het citroensap. Ik ben blij dat ik deze gemaakt heb, het was weer eens iets anders dan een taart.


Vanille rijstevlaai met chocolade
Het recept voor deze vlaai vond ik op de foodblog Oh My Foodness. Deze vlaai heb ik vorig jaar ook gemaakt en hij viel toen heel erg in de smaak. Vandaar dat ik 'm dit jaar ook weer heb gemaakt! De smaken zijn echt mooi op elkaar afgestemd, de niet te zoete slagroom met chocolade en de rijstepap met vanille, mmm!


Appeltaart met vanilleroom
Deze appeltaart is een fenomeen in mijn familie, het is namelijk geen standaard appeltaart. De vanilleroom geeft de taart een heerlijke twist en de geraspte amandelen maken het geheel af. De bodem is trouwens ook erg lekker, in het Engels wordt het een shortbread crust genoemd.

Ik heb nu alweer zin om aan de slag te gaan met de receptenartikels. Misschien haal je er zelf wat inspiratie uit voor je eigen verjaardag, maar het is natuurlijk ook een excuus om een taart op een doordeweekse dag te maken!

2 comments:

  1. Oh wauw, dit ziet er heerlijk uit! Vooral de appeltaart met vanilleroom klinkt smakelijk!

    ReplyDelete
  2. Mmm dat ziet er allemaal wel erg lekker uit...! x

    ReplyDelete