22 July 2014

Penne met boursin, bosui en cherrytomaatjes

Toen het vorige week zo warm was, wilde ik graag iets eten wat niet zo zwaar viel, maar wat wel genoeg smaak had. Met het warme weer heb ik normaal gesproken niet zo'n trek, maar iets wat niet zo slap smaakt, is altijd welkom. Ik gooide wat ingrediënten bij elkaar en het pakte enorm lekker uit. Zeker een aanrader als je een beetje flauw bent, maar wat mij betreft is deze pasta altijd lekker.

Ingrediënten
Voor 3 personen.
» 225 gram penne
» 300 gram spekjes
» 1 bakje Boursin Cuisine light
» een paar cherrytomaatjes
» 3 á 4 bosuitjes
» Parmezaanse kaas
Bereidingswijze
Snijd de bosuitjes in ringen en de tomaat in kwarten  Bak de spekjes (zonder olijfolie/boter) en laat ze uitlekken op een keukenpapiertje  Kook de pasta volgens de verpakking  Giet de pasta af en roer het bakje Boursin Cuisine erdoorheen  Zet het vuur laag en roer de cherrytomaatjes en de bosuitjes erdoorheen  Serveer met Parmezaanse kaas.

Tips
» Voor een vegetarische variant van dit recept, vervang je de spekjes door vegetarische spekjes.
» Je kunt natuurlijk elke pastasoort gebruikt, bijvoorbeeld tagliatelle en spaghetti.
» Varieer met de hoeveelheid bosui. Als je veel lekker vindt, voeg je wat meer toe, als je er niet zo van houdt, voeg je minder toe.

Volg mij:

No comments:

Post a Comment